퀴리오스

그가 나로 인하여 기쁨을 이기지 못하시며 ...

퀴리오스

좋아하는 음악들

I Dreameed I Was In Heaven.

서진35 2010. 9. 19. 07:24

 

 

 

 

Last night I dreamed I was in heaven,
 but you weren't there
 and I was crying like a baby
 looking for you every where

어젯밤  나는 천국에 있는 꿈을 꾸었어요.
하지만 그대는 그곳에 없었고
나는 어린아이처럼 울며 당신을
찾아 온 사방을 헤맸답니다

And I saw water falls
of light
 stars that didn't need a night
some how heaven, wasn't right
 without you

영롱한 빛이 비치는 폭포와
밤이 아닌데도 무수한 별을 봤지만
그대 없는 천국은 아무 의미가  없었답니다.


Without you, my heart could never be free,
 without you
Heaven couldn't, be Heaven to me

그대가 없으면 내 마음은
결코 자유로울 수가 없었어요.
그대 없는 천국은  나에겐 낙원이
될 수 없었답니다.

Everyone I met was smiling,
all sorrow gone
Full of loneliness inside me
 I wandered on

만나는 사람마다 미소짓고 있어
슬픔은 사라졌지만 내 마음 속은 외로움으로 가득해
끝없이 방황했어요.


 


Although death had been destroyed
forever cast, into the void
Heaven couldn't be enjoyed
 without you

비록 죽음은 파괴되었고
영원한 우주의 공간으로 던져졌지만 그대 없는 천국은
즐겁지가 않았어요

Without you,
my heart could never be free
without you, Heaven couldn't
be Heaven to me

그대가 없이는
내 마음은 결코 자유로울 수가 없었어요.
그대가 없이는  천국은 내겐 낙원일 수 없었지요.

Then an angel stood be fore me,
 and to my shame
I begged and pleaded
 her to send me, from whence, I came

천사가 내 앞에 서 있었어요
부끄러웠지만 내가 온 곳으로 날 돌려 보내달라고
간절히 애원했어요. 

Then all my sorrow flew away
 when I heard the angel said
"If you left how could I stay
 without you"

그때 천사가 하는 말을 듣고
나의 모든 슬픔은 사라져 버렸지요.
"그대가 떠나버리면, 그대 없는
이곳에 어떻게 나 홀로 머무를 수 있겠어요."